Omschrijving (toelichting)

Klanttevredenheid en zorgevaluaties zijn belangrijke maatstaven voor het meten van de effectiviteit van het beleid. Voor de Wmo en jeugdzorg breiden we het landelijk verplichte onderzoek uit om een betrouwbare indicator te ontwikkelen. Op basis van de uitkomsten van dit onderzoek, sturen het college en de raad op het beleid.

Voor Orionis onderzoeken we hoe, gegeven de huidige omstandigheden, een klanttevredenheidsonderzoek het beste vorm kan krijgen.

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

We bereidden in 2021 een nieuw kwantitatief onderzoek voor. Welzijn Veere werkte het kwalitatief onderzoek uit.  We stemden deze voorbereidingen op elkaar af, zodat we in de toekomst een breed beeld hebben hoe de cliënten de zorg binnen de Wmo en de Jeugdhulp ervaren.  De Wmo-adviesraad dacht met ons mee.  We nemen  begin 2022 een besluit over het klanttevredenheidsonderzoek.

In 2021 heeft ook Orionis stappen gezet in de ontwikkeling van haar klanttevredenheidsonderzoek.