De huidige houten trappen voldoen niet meer aan de eisen qua gebruiksmogelijkheden, levensduur en duurzaamheid. We bekijken hoe het huidige model trap op te plussen valt naar een nieuw model trap die langer meegaat, zo duurzaam mogelijk is en toegankelijk voor alle doelgroepen is.

De duintrap bij strandopgang Schermershoofd Westkapelle is begin 2021 vervangen door een nieuwe trap. Bij dit ontwerp is in overleg met de beheerder en aannemer gezocht naar aanpassingen die het ontwerp duurzamer maken. Deze aanpassingen zijn in de nieuwe trap doorgevoerd. De trap is wel nog steeds uitgevoerd in tropisch hardhout met FSC-keurmerk. Ook is hier  een proef uitgevoerd met trapmarkering om de toegankelijkheid voor personen met minder zicht te verbeteren. De komende jaren monitoren we deze trap.  In 2022 vervangen we de duintrap Bucksweg Westkapelle.  Doel is hier weer een nieuwe stap te zetten richting duurzamere duintrappen.