In 2019 en 2020 zijn we gestart met het opstellen van een speelvoorzieningen kaart per kern. Deze speelvoorzieningen kaarten dienen als basis voor het uitvoeren en onderhouden van speelvoorzieningen. We maken een omslag in de hoeveelheid speeltoestellen en het soort spelen. Vanuit de vraag wordt natuurlijk-avontuurlijk spelen toegevoegd. Daarom wordt niet iedere toestel die vanwege veiligheid wordt verwijderd automatisch vervangen. De uitvoering van de speelkaarten ligt bij Openbare Ruimte. We stellen €46.000 extra budget beschikbaar voor het onderhoud van speelvoorzieningen zodat we het aantal speelvoorzieningen en de kwaliteit daarvan op een aanvaardbaar niveau kunnen houden.

We hebben een uitvoeringsplan 2021 vastgesteld aan de hand van de aanbevelingen van het onderzoek van Speelplan.

Jaar 2021 zien we als leerjaar. We voeren gesprekken met de dorps- en stadsraden om zo vanaf 2022 tot een visie en meerjarenplan te komen.