Je hoeft niet perse lid te zijn van een sportvereniging om te sporten. Door ondersteuning te bieden aan de individuele sporter en te zorgen dat voorzieningen aanwezig zijn, stimuleren, activeren en faciliteren we de inwoners en toeristen om te sporten.

Langs de kust, door de bossen en rond de kernen wordt er veel individueel gesport. We brengen diverse routes in kaart en onderzoeken welke individuele sporten ondersteuning kunnen gebruiken voor het uitoefenen van de sport. Aan de hand van de behoefte bepalen we wat de vervolgstappen zijn voor zowel de afdeling Openbare Ruimte als Maatschappelijke Ontwikkeling.

In het uitvoeringsprogramma sport 2021 hebben we een onderdeel vastgesteld dat inzoomt op de individuele sporter. Hierbij kunt u denken aan de mountainbike routes, Elke Stap Telt (wandelen voor kwetsbare inwoners) en de start van de aanleg van de pumptrackbaan in Domburg met een regionaal karakter.

We hebben ook vastgesteld dat ontvangen rijksgeld voor een impuls in de leefstijl, ingezet gaat worden voor een beweegroute in de openbare ruimte.