In december 2021 stelde de gemeenteraad het nieuwe concept voor toeristisch gastheerschap en regiomarketing vast. Het gastheerschap is georganiseerd in de vorm van toeristische inspiratiepunten welke zijn ondergebracht in de musea in Veere en Domburg. Zo leggen we een zichtbare verbinding tussen cultureel erfgoed en toerisme en maken we onze cultuurhistorie beter beleefbaar. In 2023 nemen we voor de zomer, vanuit het vastgestelde concept, in samenwerking met lokale partners een besluit over de toeristische informatiepunten in Oostkapelle en Zoutelande.

 

We komen tot de oprichting en implementatie van een regionale marketingorganisatie welke verantwoordelijk is voor de toeristische marketing van onze regio en voor de digitale informatievoorziening naar gasten en inwoners. De strategie is dat gasten en inwoners via een diverse kanalen geïnformeerd worden over activiteiten en het aanbod in de gemeente en geïnspireerd worden om er op uit te trekken. We kiezen voor regiomarketing die gericht is op onder andere spreiding in tijd en regio met aandacht voor natuurbeleving, cultureel erfgoed en unieke kwaliteiten als de badstatus. Betrokkenheid van de toeristische sector en ondernemers(verenigingen) is van belang en organiseren wij, zowel organisatorisch, inhoudelijk als financieel.

 

De koppeling met de provinciale toeristische marketingstrategie en nog op te richten provinciale marketingorganisatie wordt gelegd aangezien onze regio onderdeel is van de bestemming Zeeland.