G
Terug
0.040 We zorgen voor een goede informatievoorziening aan onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke instellingen
Omschrijving
- Klare taal: Omdat onze inwoners recht hebben op informatie die ze kunnen begrijpen, gebruiken we steeds Klare Taal (B1-niveau). We trainen onze medewerkers daarin en bieden hen daartoe ondersteunende software aan.
- Digitale kanalen: We blijven inzetten op onze digitale communicatie kanalen (website, twitter, facebook, whatsapp) en onze digitale nieuwsbrief. Deze heeft een oplopend aantal abonnees (inmiddels meer dan 2100 abonnees) met een toenemend leesgedrag en bereik.
- Persvoorlichting: We besteden aandacht aan een goede persvoorlichting en aan het goed bereikbaar en benaderbaar zijn voor persvragen.
Kwaliteit (indicator)
Stand van zaken
Voor onze (nieuwe) medewerkers organiseerden wij in 2023 trainingen klare taal.
Het overzicht van onze digitale kanalen toonde de volgende (gebruikers)aantallen over het jaar 2023.
283.622 bezoekers van onze website
2.524 abonnees digitale nieuwsbrief
5.367 volgers X
4.687 volgers Facebook
4.171 volgers Instagram
4.296 volgers LinkedIn
1.942 Whatsapp berichten
12.995 kijkers en luisteraars (live en achteraf) raads- en commissievergaderingen
We waren in 2023 voor de pers goed bereikbaar via o.a. een direct perstelefoonnummer, gaven antwoord op alle persvragen en organiseerden zelf diverse perscontact momenten. PZC, Bode en Omroep Zeeland gaven gemiddeld 10x per week aandacht aan de gemeente Veere.
Tijd (indicator)
G
Geld (indicator)
G