Tijdens de behandeling van de perspectiefnota is duidelijk aangegeven dat er in Veere geen draagvlak is voor een Veerse destinatiemarketing, citymarketing of streekmarketing organisatie. Wel is er ruimte voor een verbeterd plan gericht op toeristisch informatiemanagement:
•    Het bewaken en verbeteren van de balans tussen leefbaarheid en toerisme. 
•    Een gastvrij Veere waarin ieder seizoen aantrekkelijk is, gasten worden gespreid in tijd en gebied en we een gastvrije sector hebben met een professionele dienstverlening;
•    De verbinding tussen de vrijetijdssector en natuur, de musea en het cultureel erfgoed versterken. 
•    Het niet aantrekken van meer bezoekers, maar positief beïnvloeden van de al aanwezige bezoeker (vergroten positieve effecten, verkleinen negatieve effecten)
•    Het versterken van de binding tussen bezoekers en de omgeving om zo het omgevingsbewustzijn van gasten te vergroten.
•    Het verbeteren van de ontsluiting van toeristische informatie via verschillende kanalen waaronder de informatiepunten